onsdag 4 april 2018

Ibland behöver man sätta tiden på paus



Bara fantasin sätter gränser

Även om påsken är slut så kan man fortfarande ha äggdekorationer framme för dom är ju så dekorativa i sig själva tycker jag. När jag städade växthuset under helgen hittade jag en mandelkvarn som jag började samla på i fjol för en idé jag hade som aldrig blev något.

Nu fick den rymma ett litet fågelbo med ägg i olika färger istället. Annars är det dekorativt att sätta en liten lökväxt i kvarnen eller samla på sig fyra stycken för att sätta ljus i till advent. Det är bara fantasin som sätter gränser.





Har satt tiden på paus

I dag är det riktigt gråkallt här (t.o.m. i växthuset) och jag frös snabbt in sedan jag jagat ett rådjur ur trädgården. Tur att jag utnyttjade dagen i går när solen sken och vinden var len om kinden. Passade på att ta några dagars semester efter påsk för att få en längre ledighet och det är så himla skönt att bara vara hemma och skrota runt i sin egen takt. Ibland behöver man sätta tiden på paus och bara landa i sig själv.

Efter en stilla långpromenad, efterlängtad yogastund och ljuv middagsslummer landade jag i perennarabatten och sekatören åkte fram för en stund nedklippning av allt överblommat som stått sen i höstas. Så himla skönt att äntligen vara i gång med trädgården !




"Stora vemodet rullar in"

Nu ligger en oskriven dag framför mig som jag kan göra vad jag vill med - helt underbart. Det gör inget att att kylan biter genom märg och ben utomhus, här inne spelar jag Jerry Williams Vintersaga på svt play om och om igen och vattnar små frösådder.

När Jerrys mäktiga röst fyller rummet och den välskrivna texten vibrerar fylls jag utav värme. Trots att låten handlar om en gråkall vind. Redan på fredag kommer solen tillbaka med full kraft - härligt då blir det trädgårdsnjutning igen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Vilken hääärlig gul färg på tulpanen i förra inlägget! Ja, nu vill vi ha vår och lite varmare väder! :-)

    Kraam Therese.

    SvaraRadera
  2. Hej Isa!
    Nostalgi, exakt en sådan mandelkvarn har jag haft, för många år sedan. Det märkliga är att jag vet inte att jag kastat den men den finns inte någonstans. Den måste på något sätt ha försvunnit vid flytten till vårt nuvarande hus för 20 års sedan. Din blev väldigt fin med fågelboet.
    Det lät som du hade en härlig dag igår. Skönt att kunna komma igång i trädgården igen. Jag får vänta ett tag pga snön men just nu vräker regnet ner och det är 4 plusgrader så jag hoppas att det ska bita lite på snötäcket. Drar mig för att gå ut men jag måste. Vår hund längtar ut, hon bryr sig inte om dåligt väder. Hon går lika glatt vilket väder det än är.
    Håller med om Vintersaga. Texten är fantastisk och Jerry Williams version är mäktig.

    Ha det gott och fortsätt njuta av ledigheten!
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Så nydelige bilder her hos deg.
    Så nostalgiske .
    Her skal jeg kikke meg litt mer rundt.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  4. Visst är det tragiskt att våra kära artister somnar in en efter en. men livet har sin gång och vi kan ju glädjas av dom ändå från skivor och annat.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Texten är fantastisk och Jerry Williams version är mäktig.


    Royal1688

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa