fredag 10 mars 2017

Nu vet jag vad jag skall ha på framsidan i sommar




Snart flyttar korgmöbeln ut i ruinen igen

Längtan är stor nu efter att våren skall komma på allvar och man får plocka ut trädgårdsmöblerna igen. Har hela korgmöbeln i växthuset och där skall jag inom de närmaste veckorna provbygga balkongen till Nordiska Trädgårdar så snart åker korgmöbeln ut i ruinen igen.





Här vill jag hänga i vår mellan allt ogräsrensande och perennklippning och låta solen kittla nästippen och väcka livsandarna.




Måånga blev det

Har precis varit in på odla.nu och klickat hem ett gäng oxalis. Det blev en lyckoklöver Iron Cross den här gången som har rosa ljuvliga små blommor. Beställde 6 st omgångar och såg först efteråt att varje omgång innehåller 5 st knölar. Hihi - det blir mycket klöver i trädgården till våren. Den trivs i ampel och i halvskugga så nu vet jag vad jag skall ha på framsidan i sommar !




Förra våren var ju klöver en stor favorit i trädgården i olika krukor och det kommer säkert att vandra in några fler sorter i vår också.




Klippa eller kanske inte

I år skall jag nog klippa rosenbuskarna Therese Bugnet - det har jag inte gjort sedan jag planterade dom för tre år sedan. Å andra sidan kanske man inte behöver klippa rugosarosor utan bara ta bort infrusna och gamla grenar. Vi får se när det är dags.

I morgon ska jag på ett säkert vårtecken. Trädgårdsdagen med Glanshammars trädgårdsförening där Hannu Sarenström skall föreläsa både fm och em. Den dagen brukar alltid vara trevlig, så nu hoppas jag att kroppen är med mig efter naprapatbesöket idag.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Vilken jättesöt klöver du beställt, tack för tipset. Tycker det är så fint med klöver men har aldrig köpt några själv. Det är en underbar sittplats du har där vid ruinen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jamen nu får våren snabba på! Eller hur? Trött på att frysa och se snödropparna under ett täcke av snö...
    Nu tar vi helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vad det ser härligt ut vid din uteplats vid ruinen! Nu längtar man tills det är dags för utelivet!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Låter så fint med all oxalis och jag ser fram emot din stylade balkong på trädgårdsmässa. Vet förstås att den kommer att bli fantastisk!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Utställningsbalkongerna är lika spännande varje år, skall bli kul att se din.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  6. Ta ut trädgårdsmöblerna, så härligt med dessa kära bestyr.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa