måndag 21 november 2016

DIY del 2 - pappersänglar



Drabbad av viksjuka

Dit det bär - dit bär det. Har fullständigt snöat in på vikta julpyssel så nu har jag fortsatt med pappersänglar. Fortfarande är det tapeten Stensöta som är på tapeten - kan liksom inte släppa det materialet. Fast nu har jag adderat med lite vaxat papper också. Jag tar det som finns till hands.




Det går verkligen fort och lätt att skapa änglarna. Det är bara att klippa till och vika. Änglakroppen är dubbel så lång som vingarna medan bredden är lika.




Det svåraste var faktiskt att knyta tråden runt huvudet tillräckligt hårt. En blyertspenna hjälpte till att skapa mellanrummet som huvudform.




Jag hittade inspiration till mina pappersänglar HÄR som också har en väldigt bra beskrivning.




Växlar mellan stjärnor och änglar

Det är svårt att sluta när man väl börjat. Så nu växlar jag mellan stjärnorna i förra inlägget och pappersänglarna. Precis lagom aktivitet när man tillfrisknar från envis förkylning.




Har en känsla av att änglarna kommer att dansa runt lite överallt i huset till jul !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. hvor er de søde, dem vil jeg prøve - så fint med vokspapiret som vinger

    SvaraRadera
  2. Så fia och ser lätta att göra. Det blir nog att ta det med till barnbarnen för de gillar att pyssla.
    De ser så eleganta ut. och bra val av papper också.
    Ha nu en fin vecka innan Advent.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. De är såå söta och speciellt ljuvliga blir de av din vackra tapet. Förra året drabbades jag också av pappersängeltillverkning. Det är ett roligt pyssel och jag förstår att du har svårt att sluta!

    Tack för dina lyckönskningar, de gläder mig mycket!

    Ha en fin vecka!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa